Pages

Powered By Blogger

Kehidupan bermula...(LoVE Story's)

Assalmualaikum..

Kehidupan bermula?? tak da mula2 hehe. Aku sebenarny dengki dengan budak2 sma umo degnku sbb diorng ada blog..aku teringin sgat tp tadi tengah hari ada problem..alhamdulillah,mujur Allah tunaikan hajatku dengan bantuan kawan aku..huhu nk taw perasaan aku?? Of coz happy bro..untuk blog aku pertama n first post, aku nk kenang2 zaman sekolah rendah dolu2(nostalagia ckit) hehehe

2007...
Masa tahun nie aku darjah 5, so korang bley la taw umo aku berapa sekrg kan3?? hehe da tua pon
Mula2 masuk kelas cam biasa lah First aku buat = Cari tempt srategik dudk dalm kelas
Kedua = Cari kawan spe nk duduk dgan aku n bla2..
Leps semua selesai,cikgu kels la kitorng tertanya2 sper la guru kelas kita2?? aku nie nyayok ckit tak ingat nma, tp aku ingat fizikal dia ja..first cikgu cakap mestilah SALAM..then akan tanye Organisasi kelas..sper nk jadi ketua, penolong, mcm2 lah...HAH! kisah aku start disini...............
Aku NUR MAHFUZAH BT MOHAMAD ZABIDI, BUDAK KECIK skali dalam kelas tp COMEl taw..(bajet COmel) Adalah kawan aku nama dia Adib .Adib nie kawan aku, dia lantik aku jadi PENOLONG??!! ni la first aku ada jwatn cam tu, harap mklum aku nie low profle so mne ada orng nk lantik aku..Aku apelagi lantik kawan aku yg lain spya kot2 la aku x jadi..Ada sorng mamat nie memg da wajib jadi Ketua bkan tanggujawab tp famous sbb hensem..ADOI!! tu laa monolog dlamn aku kata...
Nk buat cam mne nasib x menyebelahi aku so AKU terpksa jadi penolng kelas..
Beberapa hari sekolh, Mamat nie kita panggil RYU OK! (personal)
Ryu nie mmg la macho tp syg perangai dia cam alaahhh mmg Geram tahap mksimum laa Perangai talam dua muka..dia selalu mengusik aku, dia selalu panggil aku PENDEK!! aku taw la aku pendek tp nk buat cam mne da mmg genetik aku cam tu, klau bley tukar,mmg aku akan tukar punya..mesti dia akan amik barang then dia suruh kalu nk amik dekat tangan.GILEr da la tinggi cam mne aku nk amik...aku nie mnja ckit hehe biarpon kakk pling sulung tp mnJA! apelagi nngis je la aku taw supya die bley kasi blik aku punyer brg klu x..xdemaknanya nk bagi....bkan tu je ngusik dia, dia pon mmg suka tarik tudung aku! aku nie dri keluarga yg petingkan islamic sbb tu darjah 5 pon aku da pkai tudung tp aku xdalah alim cam ustazah,i'm not perfect walaupun aku ada keluarga yg petgkan agama..ok2 kita sambung..

Ada satu hari nie..
kawan aku nama die iffah, nk nombor aku so aku pon letk nombr rumah aku dalm buku note's iffah..then buku tu hilang..YA ALLAH nk taw ade dgan sper..ada dengan budak lelki..diorang tgah salin nomber kitorng..Mana bley..dlu aku mmg alerjik dgan laki..Aku paling pantg..apelagi aku ambl then koyak buku diorng yg diorng copy paste bkan buku iffh punya laaa..bila aku dpt buku iffah.. SI RYU plk yg ramps dri tgan aku..dia pon koyak helaian yg ader nobor then simpn dalam poket..
dia kata"klau nk amik dlam pokek" AKu cakp la"wei jgan laa ,bab la blik,ape amik buku orng2 nie" nie buat derkkk jee hish mamat nie nk kne backhand ka??! leps tu dia blaaa cam tu je aku mntk, dia x kasi..mmg teruk btol laaa..Cam  biasa umo sebya nie mesti ada klas fardu ain , cam biasa gak aku p mujur SI RYU tu xda..klau adaa x AMAN weii..kadang2 aku x caya story aku nie cam dlm drama la, dalm novel..mSAlhnya ni RIALITI (LIFE)..Kitorng cam anjing dengan kucing..suka gelar mengelar(EJEK)...masa habis leps mndi(Blik rumah) ada telefon rumh bunyi..so aku pon angkt..ada la si dlm telefon cakp"nie spa??" pelik x? telefon orng tup2 tanya nie sper xlogik langsung aku balas la"nie spa?" tanye blik. mmg ulang2 "nie spa?" sampai aku pon jemuh then tutup tefon..ondway ja nk pkai bju, ada bunyi kol lagi..(hati aku rase cam sesuatu) aku lari2 nk angkat fon then tuan yg kol tu ckap "fuzah ada x??"aku blas laa"a'a ni fuzah, ni spa??" then orng tu blas lagi.."ni RYU"..rasa nk cabut ja jntung aku nie...
Aku cover la kejep suara aku"hah nk ape??".....continue

Rupa2nya aku tgah ckap dgan kawan2 dia, dia plk duk sebelh..kawan2 ngusik dia..Kawan dia kate dkat aku yg SI RYU kirm salm..kes aku cover lain, buat2 x layan la walupun ader prasaan happy ckit(permulaan)..
Bila keesokan hari kitorng mcm benda smalm x pernh berlku, buat derk ja..klau orng lain akan ungkit2 tp kitorng lain..bgi kitorng psal smalm,kes smalm ..hari bru, msuk kes bru cam 2..tp mujur la aku nie pandai cover ckit, pandai buat muka xda perasaan..hehehe..
Ada suatu ptg kelas fardu ain, aku mai la tp RYU x mai..time aku ondway nk turun tangga(mau blik) tetiba salh sorng geng dia nma FADhil jerit dari ats ke bwah smbil lari2, Aku x phm la asal budk nie menjerit2..then bru aku taw dekat bwah tangga rupannya ade geng2 dia mau amik gambr aku(Kes Fadhil jerit sbb nk bgi isyarat yg aku ondway nk turun tangga..) apelagi aku macm artis yg dapt kontvrasi sekejp hahhaalari laa aku gamatnya...tp alhamdulilllah gambr aku dorng x dapt nk amik sbb aku dapt mengelk dari dorng then aku dpt blik rumh dengan selmt walaupn hati aku debar2.huhuhu...
Setiap hari kalu ada orng call 6be rumah, automatik aku akn dptkan telfon dlu kes aku xnk orng lain angkat dan ckap "along ada orng kol, budk laki" mlu aku weii ..da la telfon rumh depn tv, x ke mlu...Continue(adik sebelh tgah bising2 mau main plk)salm...

15: 20 P.M
Bissmillahirahmanirahim...
assalamualaikum...skrg aku nk smbung citer lagi psal kitorng..nie bru permulaan klau nk taw kisah kitorng mmg pnjang la tp memadang aku buat nicknme blog STORY"S BOOK so aku nk citew puas2 dlm nie..heheh harap enjoy..
ADA SATU petg mcm biasa ada orng call, AUtoMATIK aku akan dptkan telfon dlu then cam biasa tu memg SI RYU, First dia akan cakap"mahfuzah ada??"..aku blas"a'a ni fuzah, apehal mu kol??" teriba dia ckap"i love u!!" (= =)'!!then dia terus letk fon leps ckap benda tu, xsempt pon aku nk kate ape2...aku cam tertanya btol ka nie RYU, alakmklum la 6be rumh mne bley nmpk nme,6be spa kan...Ader jugak stu malm nie dia buat hal sama..kadang aku x phm perangai dia, kate love tp perangai suka ja ngusik aku sbb tu la aku x percya tu mmg dia or not!?? mujurlah aku pandai kawal bila time sekolh..dia mmg talam dua muka bgi aku time tu sbb bila depn cikgu baik jaa, belkg tuhan saja yg taw.Ada sekli tu dia ckap dekt aku yg ckgu kelas mntk 6be tp bgi 6be tu melalui dia coz dia akn bgi dekat cgu..Aku mne percya weii..apelagi terus p dekt bilik cikgu tanya smaada btol ckgu mau atau x..AKU TERTIPUU!! malulaaaa dgan cikgu..Marah la lku mamat nie tipu...mmg bnyak kenngan yg aku x bley lupa..aku suka dia xtaw bila SERIUS!! tp aku xkan kasi taw yg aku suka dia..huhuhu sbb aku takut laaa...smapai skrg aku teringat cite zamn sekolh antara AKU dengan DIA..6 tahun tp benda tu masih segar dlam ingatan aku..beberpa bulan b4 cuti skolh pnjg(darjah 5) last dia contact aku kes dia kna marah dgan ayah aku..dia buat aku lambat smapai  rumh sbb time tu ayah aku nk blik penng, dia juga buat aku ponteng kelas tambhann kes aku takut nk msuk kelas..sampai ja rumah ada call..Aku mcm rse debr n takut time tu..dia tanya asal aku x msuk kelas?? msa tu ayah aku ada seblah..aku x bley kata pa2 then ayah aku amik telfon dan kasi amaran jgan ganggu ank dra dia..nie kisah aku last tiem darjah 5 blom habis lagii...tutup buku darjah limaa!!

 

No comments:

Post a Comment